English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: شنبه ٠٢ تير ١٣٩٧

آمار بازدید

بازديدکنندگان امروز : 53
کل بازديدکنندگان : 470613
بازديدکنندگان آنلاين : 4

معرفی واحد:

این واحد از سال 91 تحت نظارت مستقیم مدیریت  بیمارستان شروع بکار کرده است.در حال حاضر در طبقه همکف بیمارستان (اتاق مشترک با کارشناس هماهنگ کننده ایمنی )واقع شده و استانداردهای اعتبار بخشی جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات بالینی و ایمنی بیمار در راستای اهداف وزارت بهداشت،در این واحد در حال اجرا می باشد

اهم وظایف واحد بهبود کیفیت

*      تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان

*      تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.

*      تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،

*      خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک(

*      هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان

*      پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.

*      تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.

*      تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.

*      تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان.

*      تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.

*      نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان

*      پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.

*      ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان

*      هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان

*      نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی

*      پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان

*      انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق

*      همکاری با سایر کارشناسان واحدهای دیگر در زمینه های ارزشیابی ، تشکیلات بیمارستانی و غیره  

*     بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی ها و نارسایی های سیستم  

*      جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان ، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط به پیرامون آن جهت مسئولان مربوط

*      مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف

*      تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی

*      نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی

مسئول بهبود کیفیت: سیران گلجبینی( کارشناس ارشد پرستاری)

پرسنل: افسانه سلیمانی کارشناس بهبود کیفیت (کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی)

تلفن تماس داخلی: 214